Başörtüsü Konusuna, Kur'an Uyarıları Işığında Bakalım.

2015-10-23 17:25:00
 
Başörtüsü Konusuna, Kur an ın Uyarıları Işığında Bakalım.
 
Başörtüsü Konusuna, Kur an ın Uyarıları Işığında Bakalım.
 

 

Başörtüsü konusunda uzunca yazılar yazdım, örnekler verdim. Başörtüsünün Kur’an emri olmadığını, toplumun gelenekleri ve iklimsel bir giysi olduğunu anlatmaya çalıştım. Bu yazımda başörtüsünün Kur’an emri olmadığını, farklı bir yoldan kısaca anlatmaya çalışacağım. Allah Kur’an ı doğru anlayabilmemiz ve hurafeleri din diye yaşatmak isteyenlere kanmamamız için, çok açık ve net bazı ipuçları vermiştir ve demiştir ki:
 
-Rabbinizden size açık bir delil geldi, size apaçık bir nur, Kuran indirdik.
 
-Her şeyden nice örnekleri, değişik ifadelerle verdik ki anlayasınız.
 
-Kur’an da hiçbir eksik bırakmadık, size gerçeği açık-seçik anlatan ayetler indirdik.
 
-Kur’an detaylandırılıp açıklanmış bir kitaptır.
 
Bu ayetlere benzer, onlarca ayet görebilirsiniz Kur’an da. Bu uyarılardan da anlıyoruz ki, Allah verdiği emirleri her kesin anlayabileceği, şüpheye düşmeyeceğimiz bir şekilde açık, seçik verdiğini söylüyor. Zaten Kur’an bu ayetlere MUHKEM diyor, yani şüphe duyulmayacak, tartışma götürmeyecek kadar anlaşılan, açık seçik ayetler.
 
Gelelim Kur’an dan, başörtüsü konusuna delil gösterilen ayete. Nur suresi 31. Ayette şöyle bir cümle geçer. ( HIMARLARINI YAKALARININ ÜZERLERİNE SALSINLAR.) Burada geçen hımar kelimesi, örtü anlamında kullanıldığı gibi, halk arasında başörtüsü anlamında da kullanılıyor olabilir, buna itirazım yok. Bu türlü bilgiler, asla Allah ın hükmünü değiştiremez ve ayetin yanlış anlaşılmasına da yol açamaz. Yazdığım cümleyi ister başörtülerini yakalarının, yani göğüs açıklığının üzerine salsınlar, örtsünler diye anlayalım, isterse normal bir ötü olarak kabul edelim. Hiç fark etmez. Allah Kur’an da hükümlerini, farklı ayetlerle bizzat kendisi açıklamıştır. Onun için şöyle deriz. KUR’AN KENDİSİNİ ANLATAN, AÇIKLAYAN EŞİZ BİR NURDUR.
 
Bu durumda ayette hükmedilen nedir, önce ona bakalım. Bu ayette Yaradan, KADINLARIN GÖĞÜS DEKOLTELERİNİN, AÇIKLIKLARININ KAPATILMASINI İSTİYOR. Ayet kadınların, daha dikkatli olmaları gerektiğinin uyarısını yapıyor. İster bu işi her hangi bir örtüyle yapsınlar, isterse o günkü toplumun kadınlarının, başlarını örttüğü başörtüleri ile yapsınlar. Allah ın ayette apaçık hükmü, GÖĞÜS AÇIKLIĞININ ÖRTÜLMESİDİR.
 
Bugün başörtüsünün Kur’an emri olduğuna delil, bu ayette geçen HIMAR kelimesi gösterilmektedir ve denmektedir ki, ayette açıkça göğüs açıklığının örtülmesi geçmektedir, ama DOLAYLI OLARAK DA, BAŞIN ÖRTÜLMESİ DE EMREDİLİYOR. Önce şunu asla unutmayalım. Allah hükümlerini dolaylı olarak değil, açık seçik indirdiğini söylüyordu hatırlayalım.
 
Diyelim ki Allah bu ayette, dolaylı olarak böyle bir emir verdi. Sizce bu dolaylı hükmü diğer ayetlerde açıklaması, örnekler vermesi gerekmez miydi? Elbette gerekirdi. Bu ayette kadının başının da örtülmesi emredilmediği içindir ki, Kur’an ın hiçbir yerinde bir kez dahi, KADIN BAŞINI ÖRTMELİDİR diye hüküm Allah vermemiş, bu konuda herhangi bir açıklama da yapmamıştır.
 
Sizlere yazımın başında, Kur’an ı doğru anlayabilmek adına, Allah ın bazı uyarılarını hatırlatmıştım. Yaradan BİZ HER ŞEYDEN NİCE ÖRNEKLERİ DEĞİŞİK İFADELER VERDİK, HER ŞEYİ AÇIK SEÇİK ANLATTIK DİYORDU. Yani açıkça, biz dolaylı bir emir vermedik, sizlere örneklerle izah ettik diyor. Bu durumda Nur suresinde, dolaylı olarak Allah kadının başını da örtmesini emrediyor dememiz, ancak kendi nefsimizi kandırmaktan başka, bir işe yaramayacaktır. Kur’an ı doğru anlamak istiyorsak, onun uyarıları ve verdiği örnekler ışığında onu anlamaya çalışmamız, bizlerin doğruyu anlamamızı sağlayacaktır. Bunu yapmadığımız takdir de, Kur’an ın yüzlerce ayetine de, iman etmemiş olacağımızı unutmayalım.
 
Başörtüsü konusunu, Yahudi ve Hıristiyanların şuanda TAHRİF EDİLMİŞ VE BİZLERİN SORUMLU OLMADIĞIMIZ, ellerindeki kitaplara baktığımızda, bu konunun Kur’a dan farklı olduğunu görüyoruz. Yahudiler peçe ve çarşafın Allah emri olduğuna inanırlar. Hıristiyanların ellerindeki İncil de, kadın başını örtmelidir, örtmüyorsa saçlarını kazıtmalıdır, diye açıkça yazar. Peki, Ku’an da neden açıkça böyle bir emir göremiyoruz diye, neden kendimize sormuyoruz? Çünkü bu iki inanç ve misyonerleri, bizlerin inancını inanılmaz derece etkilemiş ve inançlarını içimize sokmuşlardır. Yaradan Zuhruf 44. Ayette, SİZLERİ KUR’AN DAN SORUMLU TUTUYORUM diyorsa, bizlerin hangi bilgilere iman edeceğimiz, çok açık değil midir?
 
Bir örnek vermek istiyorum. Bundan yaklaşık 30 sene öncesine kadar, kilisede rahibelerin giydiği, türban şeklinde bir başörtümüz yoktu. Normal başörtüsü giyerdi kadınlarımız, annelerimiz, ninelerimiz. Ne oldu da birden bire, Allah böyle bir hüküm vermediği halde, kadın bir tek saçını bile gösteremez konumuna geldi? BU SORUYU MUTLAKA KENDİMİZE SORMALIYIZ.
 
Hepimiz bu dünyada imtihandan geçiyoruz. İmtihan olduğumuz kitap da, Allah ın korumasındaki Kur’a olduğuna göre, sizce Kur’an ın apaçık hüküm vermediği konuları, sanki Allah ın hükmü gibi göstermemiz, bizleri Rabbin huzurunda MAHCUP çıkarmaz mı?
 
Yorum ve karar sizlerin.
 
Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK
 
 

318
0
0
Yorum Yaz